Historiaa

Osastomme on perustettu 27.10.1966 ja nimeksi tuli Siilinjärven kunnantyöntekijät ja viranhaltijat ry ja osaston numeroksi 414. Perustettuun yhdistykseen liittyi 23 jäsentä. Jäsenmäärä on vaihdellut vuosien myötä, suurimmillaan se on ollut v.1996 jolloin jäseniä oli 689.

Alkuvaiheessa jäsenistö koostui lähinnä koulujen henkilökunnasta, mutta vuosien myötä siihen on liittynyt vanhainkodin-, kurssikeskuksen- ja rakennustoimistonhenkilöstöä. Seitsemänkymmentä luvulla liittyivät myös kotiavustajat ja terveyskeskuksen sairaala-apulaiset, kuntoutumiskeskuksen henkilöstöä ja perhepäivähoitajat. Viime vuosina on myös yksityisten hoitokotien henkilöstöä liittynyt osastoomme. 1980 luvulla ja vielä -90 luvullakin jäseniksi liittyi paljon työllistettyjä

Toimikunnan jäsenmäärä on kasvanut alkuaikojen kahdeksasta. Nykyisin hallituksen vahvuus on 12, joista 10 on varsinaista ja 2 varajäsentä. Hallitus kokoontuu yleensä kerran kuussa. Niin toimikunnan jäsenet aikoinaan, kuin nykyisin hallituksen jäsenet ovat toimineet aktiivisesti ja tehtäviinsä paneutuen. Jäsenistölle tarkoitettuja kokouksia pidetään kevät- ja syyskokouksien lisäksi tarvittaessa.

Vuoden 2010 alussa Maaningan kunnan os. 448 liittyi yhdistykseemme. Maaninka teki kuntaliitoksen vuonna 2015 kuopion kanssa, joten yhdistyksemme muuttui jälleen Siilinjärven JHL ry, koska maaningan jhl jäsenistö ohjautui ja ohjattiin liittymään Kuopion jhl yhdistyksiin, jolloin edunvalvonta on turvattu heille.