Pääluottamusmiehen blogi

BLOGI 2024

Tervehdys täältä toimistolta . Alku vuosi on ollut kiireistä aikaa etisiessä uutta toimiston paikkaa joka on edelleen hakusessa . Yt-neuvettelut ovat vieneet suurimman osan ajastani ,mutta nyt nekin on saatu loppuun . Neuvotelujen lopputulema oli osittain hyvä ja toinen puoli oli huonompi . Hyvä asia oli ,että säästyttiin lomautuksilta . Siitä iso kiitos työntekijöille jotk pystyivät ottamaa ponus vapaita ja vaihtamaan lomaraha vapaita , sekä myös palkatonta vapaata .Näistä kertyi huokea summa kertaluontosiin säästöihin . Toivottavasti työnantaja löytää vielä jostakin lisää eläkötymisen kautta poistuvia työntekijöitä niin säästyttäisiin irtisanomisilta . Kuten olemme huomanneet työntekijöitä on jo muutenkin tietyissä toimi aloilla hyvin rajallisesti . Toivotankin jokaiselle työntekijälle jaksamista työpaikalleen . Seuraavaksi aletaan neuvottelemaan paikallisten järjestelyerien jakautumisesta työntekijöiden osalta . Toivotan kaikille hyvää pääsiäistä . Terveisin Hannu Vartiainen 414 yhdistyksen Pääluottamusmies Siilinjarvi